Baltijas tirgotāji prognozē “Melnās piektdienas” rekordu

24-11-2022

Ilustrācija – Pixabay

Interneta veikalus, tostarp “1a” un “Senukai” Lietuvā, “KSenukai” Latvijā un “K-Rauta” Igaunijā pārvaldošā e-komercijas uzņēmuma “Kesko Senukai Digital” dati liecina, ka 11.novembra akcijas laikā veikto pasūtījumu skaits visās trīs Baltijas valstīs pieaudzis pat par 62%, salīdzinot ar ierastu piektdienu. Iedzīvotāji īpaši aktīvi iepirkušies internetā.

“Kesko Senukai Digital” pārdošanas rādītāju pieaugums 11.novembrī, kad pasaulē atzīmē Single’s Day jeb Vientuļnieku dienu, bet Latvijā – Lāčplēša dienu, ļauj prognozēt, ka šī gada novembra “Melnās piektdienas” pasūtījumu skaits pārsniegs 2021.gada rezultātus.

Lielākais pasūtījumu skaita pieaugums – Lietuvā

Kā norāda “Kesko Senukai Digital” direktors Baltijas valstīs Vītauts Romeika, ikgadējais apmeklētāju un pasūtījumu skaita pieaugums lielo izpārdošanu laikā apliecina, ka arvien vairāk iedzīvotāju atklāj e-komercijas priekšrocības. “Salīdzinot Single’s Day ar citām novembra dienām, visos “Senukai” e-veikalos Baltijas valstīs pasūtījumu skaits pieauga par 62%. Lielākās izmaiņas fiksētas Lietuvā, kur klienti veica par 81% vairāk pasūtījumu nekā parasti,” vērtē V. Romeika.

Pieaudzis arī e-veikalu apmeklētāju skaits – Lietuvā un Igaunijā akcijas piektdienā bijis divreiz vairāk klientu, Latvijā klientu skaits pieaudzis par 60%. Īpaši aktīvi bijuši e-veikala klienti vecumā no 35 līdz 45 gadiem.

Pircēji izvēlas preču piegādes pakalpojumus

Statistika liecina, ka pircēji no Baltijas valstīm novērtē ātru un ērtu piegādes procesu. “Baltijas valstu pircēji akcijas laikā galvenokārt izvēlējušies preču piegādi uz mājām ar kurjeru vai saņemšanu pakomātos: šādu piegādes variantu izvēlējušies 68% klientu Igaunijā, 58% Latvijā un 53% – Lietuvā. Ievērojams skaits pircēju izmantojuši arī preču izņemšanas punktu tīkla pakalpojumus un pasūtījumus izņēmuši paši. Šī preču saņemšanas metode ir vispopulārākā Lietuvā, ko izvēlējušies gandrīz puse pircēju,” komentē V. Romeika. Norēķinoties par precēm, visu Baltijas valstu iedzīvotāji pārsvarā izmanto internetbankas pakalpojumus.

Vispieprasītākās – elektronikas preces

Atlaižu laikā pircēji Baltijas valstīs pārsvarā izvēlējušies datortehniku un citas elektronikas preces. “Lietuvas pircēji aktīvāk nekā parasti iegādājās viedtālruņus, lielo sadzīves tehniku un virtuves tehniku, putekļu sūcējus.

Latvijā visvairāk auga televizoru, mazās virtuves tehnikas, stacionāro datoru un viesistabas mēbeļu pārdošanas apjomi. Igaunijā, salīdzinot ar citām dienām, populārāki bija konstruktori bērniem, datorspēles, elektrības ģeneratori un putekļsūcēji,” stāsta uzņēmuma pārstāvis.

Tāpat novērots pieprasījuma pieaugums pēc tādām precēm, kas palīdz taupīt resursus – augstākas enerģijas klases sadzīves tehnikas un ekonomiskām ierīcēm. Iezīmējas jauna tendence, ka iedzīvotāji savlaicīgi gatavojas Ziemassvētkiem, izmantojot novembra akcijas piedāvājumus.

“11.novembrī klienti aktīvi iegādājās Ziemassvētku rotājumus – gaismu virtenes, rotaļlietas, citus svētku rotājumus. To, ka Baltijas valstu iedzīvotāji gada skaistākajiem svētkiem sāk gatavoties jau laikus, apliecina tas, ka nereti iepirkumu groziem tiek pievienotas rotaļlietas, smaržas un viedierīces,” atzīmē V. Romeika.

Paredz “Melnās piektdienas” rekordu

Pēc V. Romeikas teiktā, Single’s Day veiksmīgie pārdošanas apjomi tirgotājiem liek domāt par “Melnās piektdienas” pieprasījuma pieaugumu. “Tie, kuri vēlas ietaupīt, vienmēr izmanto izpārdošanas dienas, kad nepieciešamās preces un dāvanas var iegādāties par izdevīgākām cenām. Jau vairākus gadus esam pieredzējuši pārdošanas rekordu “Melnajā piektdienā”. Šogad sagaidām vēl labākus rezultātus,” prognozē V. Romeika.